ømme nipples
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Heeej. Jeg er en pige på 19 år, som stadigvæk har ømme nipples, og synes det er vildt ubehageligt! hvor lang tid bliver de ved med at være ømme, og er det overhovedet normalt i min alder?? :S min kæreste er jo selvfølgelig meget vild med min nipples, men jeg synes bare det er så skide ubehageligt når de bliver rørt ved, eller når de nogen gange bare bliver snittet... :S det er mega øv, når man oss har sådan en nipple-glad kæreste :/ .. Håber i kan hjælpe.

Svar:
Hej med dig.
Det er bare så forskelligt fra pige til pige, hvordan hun føler det, når der røres ved hendes brystvorter/nipples. Nogen piger mærker det ikke rigtigt, og ved andre kan det mærkes tydeligt. Det kommer helt an på, hvor følsomme de er.
Det lyder til at dine nipples er meget følsomme og derfor kan jeg godt forstå, at det kan føles ubehageligt, år din kæreste rører ved dem. Det kan jo være svært at bede ham om at lade dem være, når nu han tænder så meget på dem. Men det skal jo helst ikke føles ubehageligt for dig.
Du kan prøve at vise ham, hvordan du synes det er dejligt, at han rører ved dem eller måske hele dit bryst. Det kan være han skal lade være at bruge sin fingre, men måske mere kærtegne dine bryster med en blød flad hånd, bruge hans tunge, kysse med bløde læber og måske puste på dem - det kan være det føles rart. Og hvis ikke det er rart for dig, så skal I ikke gøre det. Det skal være rart for jer begge.
Det lyder også lidt som om, at dine brystvorter ellers genrelt generer dig, fordi de er så følsomme - så måske skal du prøve at høre din læge, om der er noget man kan gøre ved det.
Håber det gav dig lidt svar.
Mange hilsner fra Bibi