Øm efter sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
I ved når man er nyforelsket og bare ikke kan holde fingrene fra hinaden? sådan har en fyr og jeg det i øjeblikket. Vi har det fantastisk sammen, der er kun en ting som godt kan være lidt frustrerende nogle gange. Vi har sex 2-3 gange om ugen, og nogle gange flere gange om dagen som, 2-4 gange på en dag. For det første, jeg ligger stor vægt på at vi laver andre ting også, for det er jo ikke kun sex det skal handle om, men er der chance for vi er afhænige af det? og kan det være skidt vi har så meget sex? for det andet bliver jeg rigtig øm efter f.eks. 1 eller 2 runde. derefter bliver det svære for ham han komme ind i mig, vi vil begge rigtig gerne. og der er ingen problemer med at gøre mig våd. vi har endda prøvet med glidecreme,olie og spyt for at se om det hjalp. men det er bare som om min skede ikke kan mere. er der noget vi kan prøve så jeg bliver mindre øm?

Svar:
Kære pige 20 år.
Det er skønt når man er nyforelsket og bare ikke kan holde fingrerne fra hinanden. Waoo. Det er også naturligt at have sex flere gange om dagen, at være ret øm fordi ens slimhinder bliver maximalt udfordret! Det er let at blive afhængig af sex, fordi det er skønt, man bekræfter hinanden, ligesom er et´med hinanden. Det er en rigtig god ide at I også laver noget andet, så det ikke kun handler om sex. Jeg kan ikke svare på om I er afhængige? man er afhængig hvis man ikke kan lade være, så hvis I også laver dejlige ting sammen, så er I nok ikke afhængige. Hvis I begge har lyst, synes jeg ikke det er skidt!
Der er ikke noget at sige til at du føler dig øm, for når dine slimhinder hæver op og kræver endnu mere safter, har din krop brug for en pause. Der er rigtigt mange ting I kan gøre uden din kæreste skal op i din skede. I kan nusse, massere hinanden, røre hinandens kroppe, kysse på munden og kroppen, lege og slappe af. Der er rigtigt mange måde I kan vise hinanden at I gerne vil hinanden og hinandens kroppe. Din krop fortæller dig når den har fået nok, og måske har du ikke fået nok, hvor du/ I bliver nødt til at respektere at din skede siger "STOP":-)
Hvis du har flere spørgsmål, så skriv endelig igen.
MVH Mette.