Øøøh ?? :)

brevkassespørgsmål

Øøøh ?? :)

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

hej :) kan der ske noget ved at være sammen med en dreng (bolle), når man ikke har fået sin mens.. uden kondom??

Svar:

Hej med dig.

Tak fordi du skriver til Cyberhus.

Ud fra dit spørgsmål forstår jeg at du er jomfru, altså at du ikke har været i seng med en dreng, og du spørger om der kan ske noget hvis man dyrker sex uden kondom.

Ja der kan ske noget hvis man boller med en dreng uden kondom. Man kan blive gravid, fordi man ikke ved hvornår den allerførste ægløsning sker. Den sker altid ca. 14 dage før menstruationen kommer. Desuden har du sikkert hørt, at man kan få diverse kønssygdomme, her i blandt nogle af dem er klamydia, fnat og HIV.

Så mit råd til dig er at bruge kondom.

Mange hilsner Mette.