!$'#%£?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Mine forældre er skildt så jeg bor ved min mor og min pap far. Jeg er enebarn nu for min lille søster er død.min mor er en fræk fræk en. Hun er tidligere porno model og skuespiller og har nogle gode nøder. Min mor og min pap far har tit sex og ja jeg ved det nemlig. For lige siden jeg var 12 har jeg sidet og set det. Lad mig forklare det lidt bedre. De dyrker sex når jeg "sover". De har sex i sengen og på køkken boret. Jeg opdaget det ved at jeg kunne høre dem stønne. Jeg sneg mig ud for at se dem. De sover med døren åben så man bare kan se der ind. Jeg har set dem have sex mange mange gange. Jeg fandt deres sex skab. Der inde har de sexlegetøj, kondomer og andre ting. Jeg har taget nogle pornofilm der fra og set dem og jeg har fundet nogle pornoblade. Nå men nu har jeg fået en kærste og har haft sex og ja jeg ved godt at det er ulovligt men der skider jeg på. Og nu har jeg selv prøvet alt det der med sex så jeg føler nu at sex er noget meget privat. Så jeg har dårlig somvitighed og ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg nægter at fortælle noget til min mor så håber i kan hjælpe mig :) Fra mig

Svar:
Hej dreng, 14 år
Tusind tak for dit spørgsmål. Det er et svært spørgsmål at gå rundt med selv, og det er rigtig godt at du skriver herind med det. Jeg skal prøve at hjælpe dig så godt jeg kan.
Rigtig mange mennesker oplever ligesom du sex som noget privat og intimt som hører til mellem to mennesker - og ikke andre. Derfor kan jeg godt forstå at du synes det du har oplevet med din mor og papfar er grænseoverskridende, og at det kan føles forkert for dig. Du har set dem i gang med noget der for dig er meget privat, og nu har du dårlig samvittighed over at have kigget på dem.
Jeg synes ikke du skal have dårlig samvittighed. Jeg ved godt at det er svært, men prøv ikke at have dårlig samvittighed. For det første vidste du ikke dengang hvor privat det du så på er, så du har jo ikke kigget på dem mens du vidste at det var noget privat. Det at de har åbne døre når de har sex gør jo også at det godt har kunnet virke som om de måske ikke synes det er så privat som du gør.
Nu hvor du ved det kan du jo vælge at lukke din egen dør og ikke gå derud hvis du kan høre de har sex. Du kan måske også bede din mor om at de begynder at lukke døren til soveværelset om aftenen, uden at snakke med hende om hvorfor.
Jeg tænker ikke at du behøver snakke med din mor om det du har set, men hvis du har lyst til at tale med en anden voksen om det kan du komme forbi chatten en dag. Chatten er åben mandag-torsdag kl. 14-19 og fredag kl. 13-16. Der sidder nogle dygtige voksne klar til at snakke og lytte.
Jeg håber det var svar nok. Ellers må du endelig skrive igen!
De bedste hilsener,
Henriette.