..
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej, jeg er en dreng på 14, jeg onanere ca 2 gange om dagen men det er ikke det er noget galt med.. Jeg kan trække mit pikhoved langt tilbage og alt det der, men nå jeg rører ved mit pikhoved gør det bare så sindsygt ondt.. Håber i kan hjælpe mig.. Hurtigt tak. :)

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå du undre dig, over hvad der kan være galt og jeg vil prøve at finde frem til nogle muligheder, som du kan bruge til at komme af med den smerte du får.
Der er faktisk mange drenge der oplever den form for smerte som du beskriver, så det er ikke ualmindeligt. En af de grunde er forhudsforsnævring, du skriver godt nok du kan trække pikhovedet langt tilbage, Det forstår jeg som at du kan trække din forhud langt tilbage og det håber jeg er rigtig forstået, for det vil jeg svare ud fra.
Men jeg har et spørgsmål til om du kan trække forhudet helt tilbage, til bag pikhovedet. For hvis du ikke kan det så kan det lyde som en forhudsforsnævring. Det er ikke særligt alvorligt og det plejer at gå væk af sig selv, når man bliver lidt ældre. Men ellers kan du også gå til lægen og få en creme som udvider dit forhud.
Hvis du ikke har problemer med din forhud, så kan en anden grund til at det gør ondt, være hygiejnen. Det kan f.eks. være hvis du glemmer at vaske din pik hverdag, over det hele også på hovedet,  under forhuden og bagved pikhovedet.
Der er også den mulighed at du måske onanere så meget, at dit pikhoved er blevet slidt. Der er ikke noget galt i at onanere 2 gange om dagen og det gør rigtig mange. Men nogle gange kan penis ikke følge med, og så får den slitage og det kan gøre rigtig ondt. Du kan prøve at holde en uges pause fra at onanere og se om det hjælper.
En sidste mulighed jeg kan komme på, er at mange også oplever de skal vende pikhovedet til at blive rørt ved. f.eks. ved at du bliver ved med at onanere, sover med forhuden trukket tilbage og  rører ved det engang imellem.
Jeg syntes først og fremmest du skal tage til lægen med det, for han kan tjekke hvad der præcis er grunden til det og jeg kan godt forstå hvis du syntes det er for flovt. Men lægen er professionel og har gjort det mange gange før, så det behøver ikke at være så flovt som man gør det til.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw