...
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Cyberhus. Først og fremmest...STORT tak, fordi I findes! Ved ikke hvad jeg skulle have gjort uden jer :-) Så til mit problem. I øvrigt, så er jeg lidt i tvivl om det går under denne kategori, men hvis den ikke gør, så håber jeg I stadig vil svarer på det. Jeg er 15 år, og har aldrig haft sex, kæreste, snavet o.lign. før... Jeg har altid været lidt lesbisk i det, kysser mine veninder på munden(IKKE snave), og andre steder (blive lidt tændt på det), og nogle få af mine veninde har jeg syntes ret godt om. Men så er jeg også ret "til drenge", har altid haft noget kørende med i hvert fald én af gangen(://), og været af en art "forelsket". Jeg ser altid på drenge, og er HELT vild med drenge for tiden - hver eneste jeg møder syntes jeg er fræk, lækker, sød, osv. Det virker jo som om jeg er til drenge! MEN...nogle gange ser jeg pige/lesbisk porno, og blive SÅ tændt af det. Så mit første spørgsmål er: Er jeg til piger, drenge eller begge køn? Jeg bliver jo meget tændt af at se pige/lesbisk porno, og har googlet lidt på forskellige ting, og fandt denne hjemmeside: http://www.cassiopeiastars.dk/forside.asp - Jeg kunne rigtig godt tænke mig at have sex/hygge med en af pigerne! Ved I om pigerne gør ting sammen med andre piger? Og med nogle under 18?

Svar:
Hej pige, 15 år
Tak for dit spørgsmål. Det er rigtig fint du skriver herind og jeg skal nok se om jeg kan rådgive dig.
Også stor tak for rosen. Det er dejligt at høre at du er glad for siden.
Der er to dele af dit spørgsmål jeg vil prøve at svare på - nemlig det omkring din seksualitet, om du er til piger eller drenge, og så spørgsmålet om casiopeia.
Til det første spørgsmål, om hvorvidt du er til piger eller drenge, er det svært for mig at svare præcist. Jeg ved ikke om du er til piger eller drenge, og det lyder jo som om du heller ikke selv er sikker. Der er rigtig mange unge som oplever at føle sig tiltrukket af både deres eget og det modsatte køn. Det er helt almindeligt og betyder hverken at du er lebisk eller biseksuel - eller at du ikke er. Det kan sagtens være at du er til piger, det kan også sagtens være at du er til drenge - eller begge dele. I puberteten har kroppen og hjernen travlt med at finde ud af hvad du tænder på og det betyder at man kan opleve at tænde på ting man måske ikke havde regnet med. Det kan sagtens tage lang tid at finde ud af hvad man er til.
I den forbindelse kan det være fint at afprøve lidt forskelligt - kysse nogle drenge og piger, og måske have sex, hvis man har lyst og er klar. Det at du er 15 og endnu ikke har haft en kæreste, haft sex osv., betyder slet, slet ikke at du er til piger. Der er mange på 15 som ikke har prøvet alt muligt, men det er aldrig det man taler om. Det lyder ikke sejt at fortælle de andre piger i skolen at man ikke har haft sex.
Det leder mig så lidt til dit andet spørgsmål, det om casiopeia. Jeg har prøvet at  undersøge lovgivningen for at kunne svare dig på om det er muligt at de har sex med unge under 18. Jeg har ikke kunnet finde et præcist svar, men ud fra det jeg kan læse tror jeg ikke de må. Og sitet virker heller ikke som om det er rettet mod sex med piger. Det virker som om det er til mænd.
Det sagt så synes jeg under alle omstændigheder at det vil være en dårlig idé at afprøve din seksualitet med en prostitueret, Selvom sitet ser lækkert ud, så er det stadig prostitution der er tale om. Man kan mene hvad man vil om prostitution, det der er vigtigt her, er at jeg ikke tror du vil få en afklaring på din tvivl ved at have sex med en professionel. Disse pigers job er at sørge for at man får en dejlig seksuel oplevelse - og det vil de kunne give alle, også dem som ikke tror de er til piger. Du vil derfor nemt kunne få et forvredent billede af hvad sex og din seksualitet er. Måske vil du komme til at tro at du er til piger uden at være det.
Jeg synes i stedet du skal tage at tale med nogle som har stået i samme situation som dig. Jeg ved ikke hvor du bor, men der er mange muligheder for at møde homoseksuelle, både online og irl. Måske kan det hjælpe at tale med nogle som selv har været i tvivl. Der afholdes en del arrangementer for homo- og biseksuelle som du kunne overveje at tage med til, og ellers kan det måske være rart at prøve at bruge et forum.
Hos Landsforeingen for Bøsser, Lesbiske, Biseksuelle og Transpersoner kan du finde rigtig meget information. De er en landsdækkende forening og på deres site er det muligt at finde frem til mere lokale foreninger. Deres hjemmeside finder du her: http://www.lbl.dk/
De har også en ungdomsforening som du måske kan kigge nærmere på. Se her: http://www.lgbt.dk/2020/
Jeg håber jeg har kunnet hjælpe dig. Ellers må du endelig skrive igen.
De bedste hilsener,
Henriette.