seksualitet

brevkassespørgsmål

seksualitet

brevkassespørgsmål af
Noah
15 år
Oprettet 4 år 8 måneder siden

Hej jeg  hedder Noah, min  kæreste og jeg har prøvet at havce sex 4 gange, ingen af gangene er lykkeds, og når vi skal til at have samlege kan jeg ik trænge ind i hende, altså den bliver slap, og ved ik om det har noget at gøre om jeg homo, fordi vil ik være bøsse. Altså har gået og tænkt over det i noget tid, og kan ik se mig selv sammen med en mand. men er bange for jeg får den tanke.

er det bare en teenager med homoner eller er det fordi jeg er homo

Svar:

Kære Noah

Jeg kan godt forstå, at du er lidt forvirret, men for at starte et sted så tænker jeg ikke, at de her oplevelser med din kæreste betyder, at du er homoseksuel. Hvis du er tiltrukket af din kæreste og holder af hende, så er det mere sandsynligt, at det er selve situationen, hvor I prøver at have sex, som måske kan være grunden til, at du oplever, at dine penis bliver slap. Det kan f.eks. være, hvis du kommer til at føle lidt præstationsangst eller nervøsitet, da det for mange kan betyde, at det er svært at få eller fastholde en stiv pik. Præstationsangst er en ret almindelig ting, som mange oplever, og Sexlinien har en rigtig fin artikel om det, hvis du tænker, at det kunne være det, som er på spil for dig, og har lyst til at læse lidt mere om det.

Selvom at jeg som sagt ikke tror, at din oplevelse med din kæreste betyder, at du er homoseksuel, så vil jeg alligevel gerne lige knytte lidt ord til det. For du skriver, at du ikke vil være bøsse, og at du er bange for at få homoseksuelle tanker. Jeg forstår godt, at det kan være en tanke, som er lidt skræmmende, for selvom vi lever i 2019, så er det desværre ikke alle, som tager lige godt imod folk, som er f.eks. homoseksuelle eller biseksuelle. Når det så er sagt, så er det så vigtigt at få nævnt, at der intet forkert er i at være homoseksuel. Ens seksualitet eller kønsidentitet er ens eget og noget privat, som andre ingen grund har til at blande sig i, og det vil jeg bare gerne gøre tydeligt. Det er som sagt ikke fordi, at jeg faktisk tror, at du er homoseksuel, men jeg vil bare gerne fortælle dig, at det ikke er noget, som du skal være bange for, for det er ikke forkert. Det gør dig ikke til et dårligt menneske. Hvis man er homoseksuel, så er det, det man er, og det er hverken mere rigtigt eller forkert end at være heteroseksuel.  Der er plads til os alle, og det er det, at vi er forskellige, som jeg i hvert fald tænker, gør verden til et spændende og fantastisk sted.

Jeg håber, at du føler, at du fik et svar, som kan hjælpe dig lidt på vej. Hvis du stadig føler dig forvirret eller frustreret, så kig endelig forbi her i brevkassen eller vores 1-1 chat og få en snak med en rådgiver!

De bedste hilsner

Amanda

Amandas billede
Amanda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål