Vil væk

brevkassespørgsmål

Vil væk

brevkassespørgsmål af
Emma
12 år
Oprettet 4 år 8 måneder siden

Jeg er 12 bliver snart 13 år min mor og far er ikke sammen mere. Er næsten ikke sammen med min far og mig og min mor går bare ikke mer hun er altid sur på mig og giver altid min storebror ret i alt og meget mere hvad skal jeg gøre vil bare væk!

Svar:

Hej Emma

Det lyder til, at det er svært at være dig lige nu. Både fordi dine forældre er gået fra hinanden, og fordi det lyder til, at det kan være vanskeligt at være sammen med mor. Du må ikke miste håbet, selvom det hele ser sort ud. Mit råd til dig vil være at fortælle mor, hvordan du går og har det, og hvordan du godt kunne tænke dig at tingene var anderledes. Nogle gange kan det være nemmere at tage mod til sig til at fortælle om svære ting ved først at skrive et brev, hvor du kan skrive frit om alle dine tanker. På den måde kan du forberede dig på, hvad du kan sige til mor.

Nogle gange kan det godt føles meget ensomt at gå alene med tanker om ikke at ville mere. Derfor kan det være en god ide at fortælle om de svære ting til en god ven eller veninde, som du stoler på, så du ikke går igennem svære ting alene. Det kan også være en anden voksen, som du har god kontakt til (fx en bedsteforældre, en lærer).

Jeg håber, at du kan bruge mit svar, du må altid skrive igen!

Venlig hilsen

Lucia

Luchias billede
Lucia fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål