Seksualitet
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej jeg er en 15 årig dreng som siden 13 år har sat et kæmpe spørgsmål tegn til min seksualitet. Så længe jeg kan huske før 13 år har jeg været måske lidt for meget til piger og blevet "forelsket" i mange fra TV og Shows. Har også prøvet at score nogen og har haft kærester som var piger. Men efter 13 blev jeg forvirret... efter at dem i min klasse blev meget seksuele... men havde bare en meget stresset og forvirret periode så der skulle ikke meget til at stresse mig den gang og måske lidt stadig- har tested meget osv. og kan komme til begge men! Det føles mest behageligt eller tilfrestelende når det er til piger. Jeg har prøvet at have et mærkeligt nysgerrighed mod en dreng men vil ikke kalde det forelskelse på nogen måde. Ved dog jeg har været lund, sexuelt tiltrukket eller forelsket på 2-3 piger jeg kender i den her periode. Samt havde haft nogle få våde drømme med dem....... akavet.. vil gerne sige jeg ikke kan se mig selv i et forhold med en mand samt det sexuele trækker ikke så meget i mig. Men kan dog få en boner på en nøgen nude mande model... men det kan jeg også på piger der er nude !

Svar:
Kære dig,
Det er en helt naturlig og normal ting at sætte spørgsmålstegn ved sin seksualitet i din alder. Det er sundt at undersøge og udforske sin seksualitet, og det er kun en god ting, at du er åben overfor de her tanker om, hvad du kan lide, og hvad du ikke kan. Jeg kan ikke fortælle dig, hvad din seksualitet er, det er en rejse du selv skal på - og huske at nyde. Hvis det beroliger dig, kan jeg dog fortælle dig, at det altså er helt normalt, det du beskriver. Man kan sagtens finde andre køn tiltrækkende og seksuelt ophidsende, selvom man måske ikke vil kunne se sig selv i et forhold med dem. De fleste mennesker har en hel masse fantasier eller ting, de tænder på, som de aldrig udlever, og måske slet ikke har et behov for at udleve. Det er helt normalt. Man kan også prøve at arbejde lidt med tanken om, at seksualitet skal være noget fast, og noget man er sikker på. Sådan behøver det ikke at være, seksualiteten kan man udvikle og udforske hele sit liv.
Der er intet forkert i det, du oplever, og det er kun sundt at udforske det lidt nærmere! Nyd nysgerrigheden! Du kan læse mere om seksualitet her
Kærlig hilsen
Sophie