?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej :) Jeg har et spørgsmål jeg håber i vil svare på. Jeg har den her helt igenem fantastiske kærste og jeg er lige fyldt femten og vil gerne vide om det så er ulovligt at have sex med ham før han er fyldt femten. Han fylder først femten i sommerferien og vi vil helt vildt gerne have sex men vi er i tvivl om det er ulovligt for mig. Så er det det?

Svar:
Hej med dig
Jeg syntes det lyder dejlig at du har en fantastisk kæreste og jeg kan godt forstå du stiller det spørgsmål, for det er ikke altid nemt at finde rundt i loven.
Det er meget normalt at have lyst til at gå i seng sammen, når man har så stærke følelser for hinanden og har det godt sammen som kærester. Men lovgivningen siger faktisk at det er ulovligt at gå i seng med en under 15 år. Så du vil faktisk kunne blive straffet, hvis han melder dig.
Jeg kan rigtig godt forstå hvis du føler det kan være hårdt at få at vide, fordi det virker underligt når i har så meget lyst til hinanden, men jeg håber i kan få ventetiden til at gå med at være sammen og hygge.
Jeg håber du fik svar på dit spørgsmål
Med venlig hilsen Paw