Sebastian
brevkassespørgsmål af
Sebastian
11 år
En dreng fra min klasse låser os ind i et skur han sutter min pik og bagefter gir mig bagfra næste dag sker igen denne gang er hans ven med og hans ven baguler mig i mens min ven gir ham i røven jeg faktis ikke lyst de os ældre de 13-14 år jeg 11

Svar:
Hej Sebastian.
Det lyder som om, at det der sker for dig med de ældre drenge er grænseoverskridende for dig, og det kan jeg godt forstå. Det lyder ikke spor rart og det lyder som om, at du bliver presset til noget, du ikke har lyst til. Jeg er rigtig glad for, at du skriver herind, det er godt at du tør sig det til nogen.
Jeg syntes, at det er meget vigtigt, at det der har foregået med de ældre drenge bliver stoppet med det samme, og at de ældre drenge forstår, at det slet ikke er okay, det der har foregået. Jeg tænker, at det ville være en rigtig god idé for dig, hvis du prøvde at snakke med en voksen om det. Har du f.eks. en lærer, en forældre eller en pædagog, som du kunne havde lyst til at snakke med det om? Så kunne den voksne finde ud af, hvad I skal gøre ved det. Hvis du synes, at det er svært at fortælle til en voksen, kan du måske vise dem dit brev til os. Det vigtigste er bare, at du finder en måde at fortælle en voksen det til.
Jeg håber at mit svar har været til hjælp. Du er altid velkommen til at skrive herind igen, eller komme forbi chatten til en snak med en voksen rådgiver om, hvad du kan gøre. Vi vil meget gerne hjælpe dig med at stoppe det her, for det er på ingen måder i orden!
Hilsen Marie