Savner ham
brevkassespørgsmål af
Pige
15 år
Når jeg på efterskole savner jeg min pleje lillebror han bodet ved mine forældre siden han bliv født han går i 3 klasse nu jeg savner ham meget har snakket med en voksen på efterskolen der syntes jeg skal skal ringe om aften 18.30 og snakke med ham+mine forældre men har haft svært og ikke gjort ved ikke om jeg bare skal vente til fredag hvor vi ses

Svar:
Hej
Det er ikke unormalt at savne sine søskende (og forældre), når man er på efterskole. At du savner din plejelillebror, når du er væk fra ham, må betyde, at du holder af ham. Når læreren har sagt, at du må, tænker jeg fint du kan ringe hjem og snakke lidt med ham. Så kan du også fortælle ham, at du holder af ham og savner ham. Ellers kan du evt. bare sende en sms, så han ved, du tænker på ham.
Savnet kan også være med til, at du tager ham mindre for givet, og så bliver gladere, når du ser ham igen. Du kan derfor også vente til på fredag, og blive dét gladere, når du ser ham.
Med venlig hilsen
Luna