Savn, følser og ensomhed....

brevkassespørgsmål

Savn, følser og ensomhed....

brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år

Hej... Mistede min mormor for ca 6-7 år siden, fik en søn for et pr siden som blev taget fra mig for ca 8 måneder siden og mistede min forlovet for ca 4 måneder siden og min bedste veninde... Kan ikke komme vider efter jeg mistede min mormor for cs 6-7 år sidens i november månede, ved ikke hvordan jeg skal komme viser og få følsen af hun har det godt hvor hun er kommet hen, for savner hende bare så meget.. For 1 år siden fik jeg en søn som blev tager fra mig da han var ca 2 måneder gammel.. Lige siden har jeg haft følsen af jeg er en dårlig mor fordi jeg ikke har min søn hjemme, og det har så fået mig til af få det dårligt med mig selv og ikke have løst til af spise.. Ser min søn hver anden uge men føler hvergang jeg jeg går ud af døren at jeg mister fan igen, fordi jeg ikke kan tage ham med mig hjem.. For ca 4 måneder siden slog mon forlovet op med mig for at være sammen med min eks bedste veninde.. Og har haft følsen af jeg er blevet svigtet af den eneste fyr jeg nogle sinde har elsket og er blevet stukket i ryggen af min veninde, og det har så gjort af jeg ikke snakker med nogle af de to mere og det gør min rigtig trist inde i for de betyder rigtig meget for mig.. Og der skal lige siges af min eks kæreste er faren til min søn og ikke at han ikke ser min og hans søn mere og det går mig rigtig meget på, for det betyder meget for mig hvis han hille se sin søn.. Hilsen den ensomme mor

Svar:

Kære dig.

Kan godt forstå dig. Der er også mange ting du kæmper med på samme tid. Det er der ingen mennesker der kan klare. Jeg plejer at sige, at man skal have ordnet "gamle" problemer før man kan tackle nye!

Du savner din mormor og samtidig har du problemer med barn og x-kæresten. Jeg syntes du skal finde en løsning ved at tale med nogen omkring dine problemer - at du skal få luft og få sat ord på din sorg og smerte samt ensomhed.

Du skal arbejde på at rumme din elskede mormors død og savnet af hende. Din mormor var den der gav dig en tryghed og kærlighed. Noget som du mangler nu, hvor der har meldt sig nogle nye udfordringer. Dit savn hænger på den ene side helt naturligt sammen med, at mormor betød meget for dig og at du elskede hende og omvendt. Mormor stod for den voksenstøtte, som du mangler nu. Derfor savner du hende meget og de andre/nye udfordringer kan derfor også virke ekstra store.

Du bliver nødt til, at finde nogle andre voksne at støtte dig op ad og som kan hjælpe dig igennem de andre problemer du har nu.

Du kan altid via egen læge evt. få en henvisning til psykolog og 10-samtaler med egenbetaling. Men du kan også besøge chatten her i Cyberhus. Her kan du chatte med andre som også gerne vil lytte til dig. Den har åben mandag til torsdag 15-19.00.

Jeg ønsker dig det allerbedste fremover

Charlotte