Saga
brevkassespørgsmål af
Saga
9 år
Hej jeg lige bliv 9 må jeg så godt skriv her Min mor og far de skænds megt og jeg holde mig for ørne eller gemmer mig far slå mig nogn gange min mave gør ondt nogen gange prikker jeg mig med en blyant eller nål. Når jeg bliver ked af der

Svar:
Kære du
Tillykke med fødselsdagen! Alle mellem 9 og 23 må skrive ind, så du er meget velkommen.
Det lyder rigtig ubehageligt at dine forældre skændes, og at din far slår. Så forstår jeg godt, at du gemmer dig og holder dig for ørene. Det er faktisk ulovligt, det din far gør. Man må nemlig ikke slå nogen, heller ikke sine børn, i Danmark.
Man kan godt få ondt i maven, hvis man har det dårligt derhjemme, så jeg vil gætte på det er derfor du får ondt.
Har du en lærer eller pædagog som du stoler på? Eller måske en nabo eller et familiemedlem? Det er hårdt at stå med den slags alene. Det ville være rigtig godt hvis du kunne fortælle en lærer hvordan du har det, og hvad der sker derhjemme. De vil kunne hjælpe dig med at få den rigtige hjælp.
Du skal også være meget velkommen til at kigge forbi på vores chat, så skal vi nok hjælpe dig så godt vi kan.
Kram
Luna