Sæd og onani
brevkassespørgsmål af
Emil
14 år
Jeg har nogle spørgesmål om onani og sæd. 1. Når man onanere og sæden kommer ud, betyder det så at man er “kommet”? 2. Når man onanere og sæden er kommer ud kan man så godt blive ved hele tiden og stadig komme sæd hele tiden?

Svar:
Hej Emil
Det er to fine spørgsmål du stiller. Der sidder helt sikkert også andre drenge på din alder, som er i tvivl omkring dette.
I forhold til dit første spørgsmål. Når man siger, at nogen "kommer" i seksuel forstand, så mener man oftest, at de har fået orgasme. Orgasme er en rar følelse i kroppen - og særligt i pikken - som for nogle er formålet med onani. Man kan dog godt opleve, at der sprøjter sæd ud af pikken uden, at man får orgasme, og man kan også godt opleve, at få orgasme uden, at der sprøjter sæd ud. Så at "komme" kan måske være flere ting.
Dit andet spørgsmål, går ud på, om man kan blive ved at onanere efter, der kommer sæd ud. Du kan godt blive ved med at onanere imens sæden kommer ud og også efterfølgende. Mange ser det dog som et tegn på at stoppe ornanien når pikken ikke er stiv længere. Når man er kommet, bliver man helt naturlig lidt træt og får en god følelse i kropppen. Så kan du holde en pause og eventuelt onanere senere på dagen, hvis du stadig har lyst og overskud til det.
Jeg håber at det var svar nok på dine spørgsmål :)
Venlig Hilsen
Annemette