Sæd

brevkassespørgsmål

Sæd

brevkassespørgsmål af
Benjamin
14 år
Oprettet 4 år 4 måneder siden

Når jeg onarer kommer der ret meget. Men ved ikke om det er sæd eller præsperm. det er tykt og hvidt og skumer lidt.

Svar:

Hej Benjamin,

Præsperm er det som kommer, når man bliver seksuelt ophidset, og sperm er det som kommer, når man får udløsning og/eller orgasme. Nogle udskiller meget præsperm, mens andre udskiller meget lidt. Der kommer normalt en teskefuld sæd (2-5 ml), men det kan variere fra fyr til fyr, og fra gang til gang. I starten af puberteten kommer der ofte lidt mindre, da sædproduktionen ikke er så stor endnu.

Jeg er lidt forvirret over, at du skriver, at det skummer lidt, men ellers lyder det ganske normalt. Du kan læse mere om sæd lige her.

De bedste hilsner

Jeanette

Jeanettes billede
Jeanette fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål