Sæbe til private dele?
brevkassespørgsmål af
Sidsel
13 år
Jeg har fået nogen virkelig gode veninder og er begyndt at snakke om at sove sammen med nogen af dem. Det er ikke noget jeg er så van til. Jeg vil jo megagerne være ren og lækker når jeg skal ligge med nogen og skal da også bade godt før jeg måske skal sove med en. Men mener jeg har læst noget om at almindelig sæbe ikke er velegnet til skede og røv, ved ikke om det passer? Skal man så ha en bestemt anden sæbe til skede og røv og hvad hedder den og kan jeg måske selv finde den i Matas. Det er jo pinligt at stå i foretningen og spørge efter den. På forhånd tak for svar.

Svar:
Hej Sidsel
Det er helt rigtigt at der findes en særlig sæbe til skeden. Almindelig sæbe kan godt lave rod i den naturlige bakteriebalance der skal være i skeden, og derfor er det altid en fordel at bruge intimsæbe. Og der har du navnet;  Intimsæbe. Du kan sagtens selv finde det i Matas, og det kan også købes i de fleste supermarkeder.
Jeg ved godt at det måske kan være lidt grænseoverskridende, at købe den slags sæbe, de første gange, men det er jo en helt naturlig ting. Det er jo heller ikke pinligt at købe toiletpapir, selvom det også bliver brugt i "det område".
Mange hilsner Tanja