Kan man bruge en ballon

brevkassespørgsmål

Kan man bruge en ballon

brevkassespørgsmål af
Frederikke
15 år
Oprettet 3 år 7 måneder siden

Hej jeg er en nysgærrig pige på 15. Jeg har googlet og undersøgt dette så mange steder men ved stadig ikke svaret. Som teenager er det naturligt for mig at undersøge min krop og finde ud af hvad der er behageligt eller ej. Jeg har en kæreste som jeg elsker meget højt og han er meget forsigtig med at undersøge sig selv. Dog finder han tryk i at jeg gør Det Meeen det er ikke puenkten. puenkten er at jeg ville vide om jeg kunne have S*X med ham uden kondom hvis man brugte en afsprittet Ballon istedet for en kondom? Kan man bruge en ballon som kondom?

Svar:

Hej Frederikke

Det er dejligt at du har en skøn kæreste og at I er så trygge ved hinanden at I overvejer at tage næste skridt og måske prøve sex. Der er også rigtig godt at du tænker over at passe på dig selv, ved at bruge noget beskyttelse.

I forhold til dit spørgsmål kan jeg give dig et meget klart svar. I kan ikke bruge en ballon. Som i SLET IKKE. En ballon er slet ikke lavet af materiale der skal i kontakt med hverken en skede eller en pik, og ud over at det ikke vil give jer nogen form for beskyttelse, så er der endda risiko for at gøre skade på jeg selv.

Kondomer kan købes på alle apoteker, supermarkeder, tankstationer, 7eleven og mange flere steder. Det kan godt føles lidt akavet første gang man skal købe sådan nogen, men jeg er sikker på at I kan få det gjort.

Nogle kommuner uddeler også gratis kondomer til unge, så det kan du måske også lige tjekke.

Så altså...klart og tydeligt nej til ballon. Kondomer er vejen frem. Held og lykke med det hele, når dig og kæresten når dertil.

Mange hilsner Tanja

Tanjas billede
Tanja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål