Sår i skeden

brevkassespørgsmål

Sår i skeden

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Oprettet 6 år 3 uger siden

Kære brevkasse. For et par dage siden kløede jeg mig i skeden. Efter det begyndte det at blive ømt og svie. Jeg kiggede på “den” i et spejl og der var 3 pletter lignende ting, det lignede mørkt størknet blod. Jeg hved ikke hvordan jeg skal få det væk eller om det gør det af sig selv. I må undskylde alle detaljerne men jeg er simpelthen for bange til at snakke med min mor over det.

Svar:

Hej,

Det kan sagtens klø af og til uden at der er i noget i vejen. Du skal være opmærksom på udflåd og kraftig kløe, som generer dig. I så fald skal du ned til din læge og have det undersøgt ved en såkaldt gynækologisk undersøgelse - særligt hvis du har haft din seksuelle debut. Jeg vil råde dig til at gå i bad, og se om "pletterne" forsvinder på dette. I såfald kan det sagtens være lidt størknet blod fra enten en rift eller begyndende menstraution. Hvis de ikke forsvinder, vil jeg igen tilråde dig at få dette undersøgt ved din læge. Det lyder meget ufarligt, men det er en god ide at få det undersøgt nærmere.

Mvh

Niclas

Niclass billede
Niclas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål