Så virkeligheden!:(
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej... Jeg så virkeligheden i øjene...Jeg så det hele! Min far den dræbte min dejlige mor og min lillesøster Sofia!:( Et syn, der går igen! Jeg lå i min seng, og hørte mor og far skændes igen. Jeg hørte dem råbe, skrige og slå hinanden!:( Jeg åbnene døren på klem, og kiggede rundt. Jeg så far stå med en pistol i hånden! Jeg så mors bange øjne, og hun holdt om Sofia!... Et højt skud lød...Jeg nåede lige, at se dem falde om, da min far fik øje på mig! Jeg løb, og åbnede vinduet og sprang 1 m ned. Jeg landede forkert på min fod, men måtte løbe væk!!! Mange tanker fløj rundt i hovedet, men tænkte kun på, at løbe! Jeg løb og løb...Indtil jeg nåede min mormors og morfars hus! Jeg var lettet og kom løbende ind med tåre i øjene! Jeg fortalte dem ikke noget, sagde bare: At de tog på ferie! Jeg kan bare ikke sige det til dem:( Min mormor kiggede på min fod, og vi tog på hospitel. Den var brækket 2 steder!:( De kunne se, at der var noget galt, men vi snakkede ikke meget og det. Jeg sad i stuen med mine bedste forælder og læste avisen. Mine far var blevet fanget! 18 år i fængsel! Den dag idag er det kun1½ år siden, men jeg ser stadig min mors dejlige bange øjne...Og høre skudet!:( Jeg har været til sykolog, men det hjælper ikke...:(Minderne kan jeg huske tydeligt, jeg havde en dårlig barndom!!!

Svar:
Kære dig.......
Jeg har læst din "historie" mange gange og jeg har tænkt og tænkt over, hvad jeg skal skrive til dig da du ikke skriver noget decideret spørgsmål til mig.
Det er skræmmende at miste, men det må være endnu værre, at miste på den måde du har. Både din mor og søster - men samtidig har du på en måde også mistet din far! Jeg har så mange spørgsmål til dig. Håber, at du har nogen der passer på dig i dag. Sørger for, at du får rigtig mange kram og samtidig trænger du helt sikkert til noget professionel hjælp. En person der har de rette værktøjer til, at komme ind bag dig som person og som få dig lukket op, så du bliver en hel person igen. Hjælpe dig videre i din sorg og den lange rejse tilbage til normaliteten og det "almindelige" liv igen.
Jeg har jo selv lavet en hjemmeside for søskende der har mistet søskende, efter min lillebrors tragiske død i en trafkulykke i 2002 - www.soeskendekram.dk. Søskendekram er også på facebook som en lukket gruppe - hvor du skal være hjertelig velkommen. Du trænger helt sikker til et frirum - hvor du kan være dig selv, være ærlig og lukke op for alle de ting, du helt sikkert trænger til at komme af med.
Du kan finde mig på facebook - hvor du meget gerne må kontakte mig, hvilket jeg håber du gør!
Du kan også besøge chatten her i Cyberhus. Her kan du chatte med en voksen som også gerne vil lytte til dig. Den har åben mandag til torsdag 15-19.00.
Jeg ønsker dig det allerbedste og håber, at du har et netværk der kan hjælpe dig!
Charlotte