Risiko for graviditet ved finger
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Cyberhus. Jeg er en dreng på 14 år og jeg har været sammen med pige. Hende og jeg hyggede os og hun gav mig en udløsning i mine bukser på et tidspunkt hvor vi tørbollede. Jeg gjorde prøvede at gøre rent efter det. Altså ved at bruge noget papir til at tøre detcærste op men fik dog noget på fingrene. Det meste sæd jeg fik på mine fingre tørte jeg væk. Cirka 2 timer senere er hende og jeg i gang igen hvor jeg giver hende finger. Jeg havde dog kun mine fingre omkring maks 5 cm inde i skeden på hende men hun er stadig meget bange for om hun kan blive gravid da hun også har ægløsningsdag. Jeg vil gerne vide om det er muligt hun kan blive gravid af dette. Specielt når der er gået så langt tid efter at sædcellerne kom på mine fingre. Der blev også suttet på mine fingre inden jeg gav hende finger så er der meget stor sandsynlighed for at hun kan blive gravid? Det foregik også hovedsagligt ved klitoris og det var kun i kort tid jeg var omkring skedeåbningen, men vi er meget bekymrede da hun har ægløsningsdag. Vi vil meget gerne have hjælp, tak

Svar:
Hej med dig,
Jeg kan heldigvis berolige dig - hun er ikke gravid!
Først og fremmest fordi sædcellernes kvalitet efter et par timer "ude i det fri" på dine fingre været blevet meget dårligere eller være døde, og de vil derfor ikke kunne befrugte pigen du har været sammen med's æg. Alt taler nærmest imod at hun skulle være blevet gravid - de to timer, at der er blevet suttet på dine fingre og at du kom i dine bukser. I kan være helt rolige :-)
Mange hilsner
Christina.