ridning
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej cyberhus! Jeg ridder og alle driller mig med det fordi de synes det er en pigesport, og de siger at man ikke får motion af det. Jeg er ikke ret sikker på om de ved hvor hårdt det er. Hvad skal jeg gøre for at jeg ikke skal gå rundt og have ondt i maven over at andre går og tænker at jeg er for piget for det er jeg ikke.

Svar:
Hej med dig..
For det første så er ridning rigtig hårdt og en rigtig god ssport at gå til. Du bruger både ben, ryg, mave og arme, så det er rigtig sundt for kroppen.
Dine klassekammerater skulle lige prøve det, så tror jeg de ville holde op med at drille, når de fandt ud af hvor hårdt det er..:) Jeg tror helt sikkert du har ret...det aner de nemlig ikke.
Jeg kan godt forstå at du får ondt i maven, når du ved de andre går rundt og tænker på den måde. Det er ikke rart. Jeg har en ide til hvad du kan gøre..
Når der er noget som føles svært eller noget som gør ondt i maven, så er det bare så vigtigt at du siger det. Derfor er det super flot at skriver herind og fortæller mig det. Men det er også vigtigt at du fortælle dine forældre om at du har ondt i maven og hvorfor. bagefter skal du også snakke med din lærer, fordi det er vigtigt din lærer ved hvad der sker i klassen. På den måde har du nogle voksne lige omkring dig, som kan hjælpe dig.
Prøv at snakke med din lærer om jeres klasse kunne komme ud og ride alle sammen. Sådan en skoleudflugt, hvor i prøver at ride og måske kan det få de andre til at ændre deres syn på ridning. Der er rigtig mange som driller eller snakker ondt om ting som de ikke ved hvad er. Prøv at foreslå din lærer det..:)
Hej igen
Else