økonomisk støtte til spiseforstyrrede
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej :) Jeg er en 18 årig pige, som har lidt af en spiseforstyrrelse i snart 2 år. Jeg har været indlagt på min regions psykiatri, hvor jeg havde en rigtig negativ oplevelse. Ingen hjælp at hente og blev anbragt med folk der led af alle typer for psykiske lidelser, lige fra skitsofreni til depression. (størstedelen over 40 år) :S Havde heller ikke gavn af støttegruppen og flere tilbud havde de ikke at tilbyde. Mit spørgsmål er så, om jeg kan modtage noget støtte til behandling fra min kommune eller staten? Evt. til hypnosebehandling eller et privathospital, da det er mega dyrt. Håber virkelig du komme med et positiv svar. ;) vh LN

Svar:
Hej LN
Det lyder til at du har haft en rigtig dårlig oplevelse med de behandlingstilbud du har modtaget af din kommune.
Jeg synes det er stærkt gået, at du nu undersøger om der er andre muligheder for behandling, som du kan benytte. Det viser at du har en masse mod og vilje til at få det bedre og komme ud af din spiseforstyrrelse.
Jeg vil meget gerne anbefale dig at kontakte LMS, landsforeningen mod spiseforstyrrelser og deres hjemmeside: www.selvskade.dk.
De ved rigtig meget om hvilke muligheder der kunne være for dig, men jeg ved også at de selv kan tilbyde dig en lang række af gratis rådgivningsmuligheder.
De har en socialrådgiverlinie her og de er eksperter i at svare på den type spørgsmål.
Du kan også prøve at spørge i deres anonyme telefonrådgivning på tlf: 70101818 mandag til torsdag kl. 18-20.00
Jeg håber du finder et behandlingstilbud som passer til dig.
Venlig hilsen
Erroll