vil prøve noget nyt
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej jeg spiller et spil der hedder zabbo, jeg vil gerne blive noget nyt, fordi man kan få job's der inde jeg vil vælge noget nyt jeg er journalist og vil blive film producere men jeg har en computer hjemme hved min far og jeg kommer kun der hen verd anden weekend hvad gør jeg og hvordan vilker jeg mig ud af journalist?

Svar:
Hej med dig
Jeg er lidt i tvivl om hvad du spørger mig om, men tror du spørger mig om to ting.
1. Hvordan du kan bliver journalist?
Journalist er en uddannelse der tager 4 år, som du kan starte på når du bliver voksen. Du skal først have din 9 klasse eksamen og så bagefter på gymnasiet eller HF. Så kan du søge om at komme på jounalisthøjskolen.
Jeg synes du skal prøve at snakke med din studievejleder på din skole, hvis du har flere spørgsmål om uddannelse. Din lærer kan fortælle dig hvornår studievejlederen er der.
2. Hvad du kan gøre når din computer står hos din far, som du ser hver 14 dag?
Det kan jeg godt forstå er lidt irreterende, når du gerne vil skrive på din computer. Jeg vil foreslå dig at bruge de computere der er på skolen eller at besøge det bibliotek du har i nærheden. De har computere du kian sidde og skrive ved.
Jeg håber jeg kunne svare på dine spørgsmål.
Venlig hilsen
Erroll