vil også væk

brevkassespørgsmål

vil også væk

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år

Hej jeg er en pige på 11 år jeg har 3 brødre jeg er den mindste jeg har meget besværgligt hvad skal jeg gøre de driller mig altid min mor gir mig skylden, jeg tør heller ikke kontakte kommunen men, det er kun min far eller pap far der lytter og kan man rasiker at bliv smidt ud af klassen hvis man ikke laver lektier hjælp mig jeg har mange spørgsmål knus s. håber i kan hjælpe mig

Svar:

Hej S.

Jeg kan godt høre, at du har rigtig mange ting du går og tænker på og jeg vil rigtig gerne prøve at hjælpe dig..

Først det med dine brødre, så er det ikke ok de driller. Du skriver at din papfar lytter og det synes jeg er godt. Det kan være rigtig svært, når de er 3 drenge og du er en pige.

Jeg synes du skal prøve at snakke med din papfar igen, og måske kan i sammen snakke med din mor og forklare hende hvordan du har det. Måske kan i sammen finde en løsning som kan hjælpe dig.

Jeg synes også du skal prøve at snakke med en lærer som du godt kan lide. Det kan sommetider være rart at snakke med en anden voksen end dem man er i familie med. Prøv at forklare din lærer, hvordan du har det derhjemme og måske har din lærer en god ide til hvad du kan gøre.

Du spørger om du kan blive smidt ud af klassen fordi du ikke laver dine lektier. Nej, det kan du ikke. Jeg kender ikke dig og din klasse så godt og måske spørger du fordi du har svært ved dine lektier.

Det er vigtigt, at du også fortæller din lærer, at du går og tænker på om du kan blive smidt ud af klassen. Så kan din lærer forklare dig hvordan det hænger sammen og så skal du ikke tænke på det mere.

Du skriver, at du har meget at tænke på og du skal vide at der er voksne der gerne vil lytte og prøve at hjælpe. Din lærer og papfar er nogle af dem. Der er også voksne i Cyberhus og  Udover brevkasserne er der en chatrådgivning, som du måske kunne få glæde af. Prøv at kigge forbi...Den har åben mandag til torsdag kl. 15-19.00

Venlig hilsen

Erroll