Vil ha' en Kanin
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Hej CyberHus(: Jeg ville for længe siden gerne ville ha' en Kanin, men min mor har en slags sygdom, ikk lige en sygdom men, hun hoster meget når hun lugter til pæls eller sådan noget): Derfor må jeg ikk gå en kanin:( Kan i hjælpe? Kh. Sa.

Svar:
Hej Sa.
Jeg kan godt forstå du gerne vil have en kanin og det er fint du spørger om hvad du skal gøre.
Det lyder til at din mor har enten noget astma eller overfølsom over for pels og dyrehår. Det er der mange der har og det kan være ret ubehagligt. Man nyser, hoster, kan få røde øjne og det kan klø helt vildt. Så derfor kan jeg godt forstå, hvis din mor siger at du ikke må få en kanin.
Det er også sådan at din mor bestemmer hvad du må og ikke må, og hvis hun siger du ikke må få en kanin, så kan du ikke gøre så meget andet, end at vente til du bliver ældre.
Men kunne der være et andet dyr du kunne tænke dig? Måske en fugl, en skildpadde eller et andet dyr som din mor ikke er overfølsom over for. Du kan prøve at snakke med hende om det kunne lade sig gøre.
Hvis det ikke kan lade sig gøre, så bliver du nok nød til at acceptere det og finde noget andet du kan interesserer dig for derhjemme og som du synes er skægt.
Kan du have det godt..
Venlig hilsen
Erroll