Ungdomsproblemer.

brevkassespørgsmål

Ungdomsproblemer.

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej. er det ikke noget med at man kan bo hos ungdomsproblemer i et stykke tid, hvis man have brug for det.? Hvad for nogen problemstillinger skal man have for det, og ligger det ikke i København & Svendborg. Skal kommune indblades i det, og hvordan fungere det ! Vil du ikke prøve at finde ud af det, og mine retigheder om det. Hilsen M.

Svar:

Hej med dig

Jo, det er helt rigtigt og det ligger i København..Jeg har fundet hjemmesiden frem til dig her: http://www.ungdomsproblemer.dk/botilbud.php

På deres hjemmeside står der, at tilbuddet er til unge:

  • Der tidligere har været på et opholdssted, og som nu har brug for efterværn
  • Der har misbrug tæt inde på livet
  • Der har en selvskadende adfærd
  • Der har behov for stabil voksenkontakt
  • Der har brug for vejledning for at kunne fungere optimalt i tilværelsen
  • Der har brug for at blive adfærdsreguleret i en grad, hvor familien har opgivet.

Jeg har snakket med dem i telefonen og du kan skrive eller ringe til dem på: 70272526, så kan de forklare hvordan det foregår. Men de sagde også, at det normalt går gennem sagbehandleren, fordi det er kommunen der skal betale for et ophold der.

Så mit råd til dig er, at ringe og snakke med www.ungdomsproblemer.dk og så kontakte din sagsbehandler og bede om et møde, så i kan få snakket om det ville være noget for dig. Din forældre skal også orinteres, så det nemmeste var at snakke med dem først, så kan de måske hjælpe med at få et møde aftalt.

Venlig hilsen

Erroll