Ubehagelige sms'er!
brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
Hej. Jeg modtager nogle ubehagelige sms'er fra et nummer, som er ........ Men har både søgt på krak.dk og alle de sider som man nu kan søge på. Men det har intet resultat givet mig. Er der en hjemmeside som man kan søge taletidsnumre på? Håber I kan hjælpe mig.

Svar:
Hej med dig
Det er bare rigtig ubehageligt at du modtager sådan nogle sms`er fra en ukendt. Nu kender jeg ikke indholdet i de sms, men som du beskriver det, så er det ikke ok. Det er rigtig godt du reagerer, fordi det skal du helt sikkert ikke finde dig i.
Der er ikke noget sted hvor du kan få oplyst hvem der har det taletidsnummer. Det er kun politiet der kan få adgang til den oplysning.
Derfor har jeg to råd til dig lige nu. Først og fremmest er det vigtigt at du får dine forældre eller en anden voksen med på sidelinien. En der kan hjælpe dig og passe på dig.
De skal nemlig også hjælpe dig med at vurdere hvad der er bedst at gøre lige nu. Hvis det drejer sig om trusler og beskeder som du synes er meget ubehagelige og gerne vil have stoppet, så skal du og den voksne nemlig gå til politiet og vise dem det.
Det næste du skal huske er at gemme de sms`er du har fået, så du har noget bevismateriale, hvis du får brug for det på et tidspunkt.
Hvis du har flere spørgsmål, så synes jeg du skla besøge vores cyberskolechat om formiddagen mellem kl. 10-12. Her kan du nemlig få hjælp til lige nøjagtigt sådan nogle ting.
Jeg håber det løser sig for dig.
Venlig hilsen
Erroll