SU og gange ens snit.
brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Hejsa. Håber i kan svarer på det her spørgsmål. Ved i om man har ret til ekstra SU, hvis man f.eks. har asperger-syndrom? Og om man f.eks. kan gange sit snit fra en gymnasiel-uddannelse af samme årsag?

Svar:
Hej med dig..
Det er virkelig et par gode spørgsmål du har givet og jeg skulle lige undersøge det lidt :)
Prøv at kigger på den her side fra SU-styrelsen Ja der er mulighed for ekstra støtte, men jeg kan ikke love dig at du kan få det. Du bliver nød til at ringe til dem på tlf: 33 26 86 00 og snakke med dem om lige din situation. Og du vil helt sikkert få brug for en lægeerklæring, men det vil de forklare dig mere om.
Omkring det med om du kan gange dit snit af samme årsag. Jeg ved det faktisk ikke og har ikke kunnet finde noget om det. Jeg vil foreslå dig at kontakte dit gymnasium og spørge der. Hvis de ikke ved det, så vil de vide hvor du kan ringe hen for at få det at vide..
Jeg håber du kan bruge mit svar..
Venlig hilsen
Erroll