Stress og skole.
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
En kort og hurtigt spørgsmål,
Jeg går i gymnasiet, nærmere 1.g. Jeg har taget adskillige tests på nettet og snakket med en chat rådgiver om stress. Alle testene viste at jeg havde stress og rådgiveren sagde jeg skulle få det undersøgt. Når jeg nu går i skole, hvad kan der så ske hvis jeg får konstateret stress? Skal skolen gøre noget, skal jeg droppe ud eller hvad er konsekvenserne?

Svar:
Hej Anonym
Lad os gå direkte til dit spørgsmål...hvad kan der ske?
Altså hvis du passer din skole og ikke har for meget fravær kan der ikke ske noget. Din skole kan kun afbryde din uddannelse hvis du har for meget fravær eller på anden måde ikke lever op til de krav som skolen stiller.
Hvis du har stress, kan det være du skal have noget hjælp til at strukturere din dagligdag og dine tanker så du bedre kan få tingene til at hænge sammen, og så du ikke skal være så stresset.
Hvis du har talt med en rådgiver der opfordrede dig til at få tjekket om du har stress, synes jeg helt sikkert du skal følge det råd. Hvis du har stress kan du få hjælp, så du bedre kan håndtere de ting der stresser dig og på den måde få en bedre hverdag.
Din læge er helt sikkert et godt sted at starte.
Mange hilsner
Niels-Christian