'Social begivenhed' og kontanthjælp

brevkassespørgsmål

'Social begivenhed' og kontanthjælp

brevkassespørgsmål af
Anonym

Jeg håber at det er muligt, at få anonym vejledning angående kontanthjælp- Jeg står i den situation, at jeg ikke kan gennemføre min uddannelse. Jeg har for flere år siden mistet retten til SU pga. forsinkelse. Som følge heraf, flyttede jeg hjem til min eneste levende forælder, og fortsatte mit studium i det omfang den lange pendling tillod. Det har desværre vist sig ikke at være muligt. Jeg har brug for at finde mine ben, og få mit eget sted, men jeg er bekymret om kravet om ændrede personlige forhold ”social begivenhed” kan forhindre at jeg kan få kontanthjælp. Er en fraflytning fra hjemmeadressen, at betragte som en ” social begivenhed” forældre har vel ikke forsørgelsespligt overfor en voksen søn? Og hvis jeg flytter, står jeg jo i en ny økonomisk situation.

Svar:

Hej med dig

Da du er 26 år kan du ikke få svar i denne brevkasse. Cyberhus er til børn og unge i alderen 9-23 år.

Jeg vil henvise dig til at kontakte den åbne anonyme rådgivning i din kommune.

De bedste hilsner

Camilla - koordinator i rådgivningen