Smidt ud !

brevkassespørgsmål

Smidt ud !

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

hej. =)

gik i 7. men blev smidt ud... kan de bare gøre det? Der er jo undervisningspligt, og der er ikke andre skoler jeg kan gå på. ??

og hvad skal jeg så gøre? =)

mvh.

Svar:

Hej med dig,

At blive smidt ud af skolen lyder ikke rart - især ikke hvis der ikke er andre skoler du kan gå på. Kan godt forstå at du gerne vil i skole igen!

Det er skolens/forvaltningens forpligtelse at finde et alternativt undervisningstilbud til dig. Udgangspunktet er, at undervisningen skal foregå i dit skoledistrikt. Kun ved særlige sproglige vanskeligheder, kan der gives et tilbud i et andet distrikt.

Hvis der er tale om meget store problemer mellem dig og skolen, kan der gøres brug af undervisning på (meget) små hold - evt. eneundervisning, men også dette er "systemets" og ikke forældrenes forpligtelse.

Jeg vil råde dig til at kontakte den kommune du bor i, der kan du få hjælp af en af socialrådgiverne og de kan lave en plan sammen med dig. Det er nemlig vigtigt at du kommer i skole igen.

Hvis du har brug for en snak, så kan du logge på når vores chat er åben - rådgiverne vil altid gerne lytte!!

Held og lykke!

Kærlig hilsen
Louise, lovstuen