slået af min far

brevkassespørgsmål

slået af min far

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

hei brevkasse jeg skriver fordi jeg er blevet slået af min far fra jeg var fem til tolv han slår mig ik mere han går til psykolog og sådan noget. nå men grunden til at jeg skriver er at selv om han ik slår mig mere har det sat mærker og nu begynder jeg selv at blive meget voldelig og er begyndt at ryge hash og smøger og drikker rimelig tit og går rundt og laver graffiti og alt sådan noget lort og jeg aner ik hvorfor jeg gør det men er bare fucking agresiv hele tiden og aner ik hva fuck jeg ska gøre ved det...???

Svar:

Hej med dig

Først og fremmest er jeg glad for at høre, at din far ikke slår dig mere og at han går til psykolog.

Du skal vide at det han har gjordt er ikke ok og at det faktisk er ulovligt.

Jeg synes det er meget flot at du kan se en sammenhæng mellem at din far har slået dig og at du er så agressiv. Jeg tror du har ret i det og det er godt at høre, at du har lyst til at gøre noget ved det.

Der er flere ting du kan gøre.

Du ret til gratis rådgivning på socialforvaltningen i din kommune. Det vil sige at der er en voksen der vil lytte til dig og forklare dig hvilke muligheder du har for at få hjælp. Du har også ret til at være anonym, hvis du har lyst til det. Det betyder at du ikke behøver at fortælle hvem du er.

Det bedste er at ringe til dem først, så prøv at finde nummeret på socialforvaltningen i din kommune på nettet. Hvis det er svært, så prøv at få hjælp af en kammerat eller en voksen du kender.

Jeg vil også anbefale dig at besøge chatten i Cyberhus. Her kan du snakke med en voksen som vil lytte til dig og som vil prøve at hjælpe dig med hvad der kunne være det rigtige for dig at gøre..

Det erv også en rigtig god ide at snakke med en anden voksen som du har tillid til. Måske en i din familie, eller en helt anden.

Du fortæller at du laver en masse ting, som du faktisk er træt af. Jeg håber at du finder hjælp til at komme videre, fordi det kan jeg høre du gerne vil.

Venlig hilsen

Erroll