skole problem (2)

brevkassespørgsmål

skole problem (2)

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

hej igen igen... du skrev jeg skulle sige det til min lære eller mine forældre... så skal du lige læse med her xD... min mor sagde at jeg skal sige hun skal stoppe, det gjorde jeg så så blev hun endu mere sur og de gik til en slås kamp. vi havedt en vikar engang og fandt ud af hvordan hun var for de andre, og skrev det til vores klasse lære, hun gjorde ikke så meget, hun sagde bare det skal du huske at holde op med... men i hendes tilstand betyder det at hun skal blive ved :@ det er til at blive sur af.. man for lyst til at skyde hende

Svar:

Hej igen

Jeg synes det er rigtig godt at du har prøvet at snakke med dine forældre og din lærer, men det er bare rigtig ærgerligt at det ikke rigtig hjalp.

Selvom det ikke hjalp så meget første gang synes jeg du skal prøve at snakke med både dine forældre og din lærer igen.

Sig til din mor at du fulgte hendes råd, og det nu bare er blevet værre. Fortæl at du ikke kun har brug for hendes råd, men at du har brug for at hun hjælper.
Måske kunne hun hjælpe dig med at snakke med din lærer om hvad der er sket mellem dig og din klassekammerat og at det er vigtigt at din lærer gør noget mere end bare at sige hun skal stoppe.

Jeg synes du skal prøve at fortælle dem begge at du har prøvet at løse problemet selv, men at det ikke er lykkedes og at du har brug for at de voksne hjælper dig. At du har brug for mere hjælp.
Jeg synes det er rigtig sejt at du har prøvet selv, men nogle problemer kan bare være så svære så voksne bliver nødt til at hjælpe med at løse dem.

Jeg ved godt du allerede har snakket med de voksne, men nogle gange kan voksne måske være lidt langsomme til at forstå hvad det er der sker, og hvad de kan gøre for at hjælpe. Jeg tror du bliver nødt til at sige det meget direkte til dem.
Du kunne eksempelvius sige til din mor: "Nu har jeg prøvet at gøre som du sagde, men det blev det bare værre af.....jeg har brug for at du hjælper mig, med at løse det her for jeg kan ikke selv"

Mange hilsner

Erroll