Sex med "barn"?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hejsa! jeg sad og så en pang-dang til simpsons "family guy" hvor en af hovedpersonerne bortadopterer sit barn, og så kom jeg til og tænke på om hvis det skete i Danmark om han så godt må have sex med sit biologiske barn hvor det selvfølgelig er mindst 15 år og enig i at gøre det og barnet er adopteret af en anden familie? :o)

Svar:
Hej med dig...
Nej det må han ikke og han vi stadig blive dømt for incest, fordi han biologisk er far til barnet og fordi han stadig vil være en autoritet i forhold til barnet.
Hvorfor kommer du mon til at tænke på det?
Det kunne jeg ikke lade være med at spørge mig selv om. Det kan jo være du lige har haft noget i skolen om incest og seksuelle overgreb, eller læst noget i avisen.
Men det kan også være du selv er udsat for noget derhjemme som ikke er rart. Og derfor vil jeg bare lige fortælle dig, at hvis det er tilfældet og du har brug for at snakke mere om det, så synes jeg du skal kigge forbi vores chatrådgivning her. Her sidder der nemlig voksne som er vant til at snakke med unge om de ting og hvor du kan være helt anonym og tryg.
Kan du have det godt..
Venlig hilsen
Erroll