Seksuelle Lavalder

brevkassespørgsmål

Seksuelle Lavalder

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej Jeg er godt klar over at den seksuelle lavalder i Danmark er 15 år, men mine venner påstår at man godt kan have sex før det såfremt at man har fået tilladelse fra ens forældre, jeg er 99.9 procent sikker på at det er pure opspind. Hvad er fakta?

Svar:

Hej med dig..

Det er faktisk et godt spørgsmål, fordi det er jo rigtigt at ens forældre bestemmer rigtig mange ting. Men på det her område er det pure opspind :)

Det er en lov der er lavet for at beskytte børn og unge, og den lov er der ikke nogen forældre der kan eller må lave om på.

Håber det var svar nok..

Venlig hilsen
Erroll