samvær

brevkassespørgsmål

samvær

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 14 år 1 uge siden

Hej igen Erroll :) Du er for cool :) Jeg håber at du er så cool at du også gider hjælpe mig med et andet spørgsmål selvom det måske er lidt irriterende jeg glemte det i det første brev Først har jeg snakket med min sagsbehandler og hun synes det er en rigtig god ide med efterskole!! Så selvom jeg ikke kan flytte hjemmefra så får jeg det næstbedste :) Nå men altså mit andet spørgsmål er om jeg behøver at se min far. Jeg får fortalt at han har været til psykolog og at han er i behandling for hans alkoholsmisbrug, men det har han bare været mange gange før! Der går ikke særlig mange gange hvor vi ses, så lugter han af alkohol igen, og jeg orker det bare ikke! Skal man dukke op til det samvær der er blevet sat op? Jeg ved godt at det er vildt egoistisk af mig, men jeg orker bare ikke alt det lort en gang til. Jeg føler bare aldrig nogle spørger mig hvad jeg har lyst til, og jeg synes altså snart at jeg er blevet voksen og at jeg kan tage mine egne beslutninger! jeg synes ikke det er fair! Alle siger til mig at det bliver godt at se min far, men det gør det da sikkert også så længe manden er ædru. Det er jo ikke dem der skal være sammen med ham. Jeg kan godt lide min sagsbehandler, men nogle gange er hun altså bare en omvandrende krammemaskine der kniber en i kinderne og behandler en som om man er fem. Det lyder lidt utaknemmelig når jeg nu har fået lov til at komme på efterskole, men alligevel :) Glad hilsen red queen :)

Svar:

Hej red queen

Hi hi, ja det er jo altid dejligt at få ros, så tak for det. Og hvor er det bare sejt af dig, at du så fik snakket med din sagsbehandler og at det ser ud til at lykkes. Det kan du godt være stolt af.

Det er slet ikke irriterende at du stiller et spørgsmål mere. Rent faktisk synes jeg det er rigtig fint at dele det lidt op, fordi så kan det godt blive lidt nemmere.

Jeg vil rigtig gerne prøve at hjælpe dig og jeg synes det er meget vigtigt at du fik stillet det spørgsmål også. Jeg kan godt forstå, at du kan blive træt og ikke orker at være sammen med ham når han er fuld.

Jeg synes ikke det er egoistisk overhovedet, fordi det handler om dit liv, og om at du skal have det godt.. Når det er sagt, så må jeg også fortælle dig, at det faktisk er et svært spørgsmål du stiller mig, men jeg skal prøve at forklare det så godt jeg kan.

Hvis din far har forældremyndigheden over dig, bestemmer han som udgangspunkt. På den anden side så har du ret til at vokse op under trygge rammer og det vil sige at det er ikke okay, hvis din far er fuld hver gang i er sammen. Det er ikke trygge rammer.

Desværre er det ikke noget du kan bestemme alene og så er det, at den omvandrende krammemaskine (fremragende og meget morsom beskrivelse) :) kommer ind i billedet igen.

Jeg synes du skal få snakket med din sagsbehandler igen og fortælle hende lige nøjagtig det som du igen så præcist har fortalt mig. Hun kan fortælle dig bedre hvilke muligheder du har, fordi hun kender dig og din familie bedre. Måske kan der laves en aftale om, at han ikke må være sammen med dig, hvis han er fuld. Måske kan du i fremtiden være sammen med din far på andre måder end du er vant til og måske kan du holde en pause med at se ham.

Men det er noget kommunen og din sagsbehandler bestemmer, sammen med dig.

Jeg håber du kan bruge mit svar til noget, selvom det måske ikke lige var det svar som du havde håbet på :)

Venlig hilsen

Erroll