religion
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hey Cyberhus jeg er en 14 aarig pige og jeg er lige blevet konfirmeret i den protestantiske tro, men jeg tror p[ den katolske og f'ler mig meget mere katolik. kan jeg blive meldt ind i den katolske kirke. hvor gammel skal man vaere for at skifte religion. maa man godt skifte tro. kan man det i saa fald hvordan g'r man det

Svar:
Hej med dig..
Det er bare et godt spørgsmål og jeg synes det er stærkt, at du både har en holdning om din religion og at du undersøger hvad du kan, må og hvordan. Og måske kan jeg hjælpe dig lidt.
Indtil du bliver 15 år, bestemmer dine forældre hvilken religion du er en del af. Men når du bliver 15 år, må du helt selv bestemme og fx. melde dig ud af folkekirken og ind i den katolske kirke.
Omkring hvordan du så gør det, er jeg mindre sikker. Umiddelbart er der ikke den store forskel. Du kan indmelde dig og være en del af kirken, på samme måde som du kan melde dig ind i folkekirken, men jeg er lidt i tvivl okm hvad det koster. Har prøvet at kigge lidt på det, men for at du kan få det bedste svar, synes jeg faktisk du skulle tage at ringe og aftale med en katolsk præst at få en snak om det. Eller måske bare kig ned i en katolsk kirke i nærheden af dig og spørge..
Du kan prøve at kigge lidt på den her side..jeg håber du finder de sidste par svar.. og at du føler du får valgt den religion der er rigtig for dig.
Venlig hilsen
Erroll