piercing i næsen?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hejsa(; det her er nok et spørgsmål du får tit, men hvor gammel skal man være for at få en piercing i næsen? mig og min mor har snakket lidt om det, og vi kunne ikke helt finde ud af om man skulle være 15 eller 18? ved godt at nogle kliniker har deres egne regler om at de fx. ikke vil pierce folk under 16, men hvad siger loven? knus.

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå, at du og din mor er usikker på hvad loven siger, fordi den er lidt underlig når det handler om piercing.
Du har ret i at mange kliniker ikke vil give piercinger til børn under 16 år. Det er deres egen holdning, fordi rent lovmæssigt må de faktisk gerne.
Men når du er under 18 år er du umyndig, og det betyder at det er dine forældre der bestemmer. Hvis I bliver enige om at det må du godt, så er det ok hvis du kan finde en klinik der vil give dig en.
Hvis dine forældre ikke vil give dig lov, ja så må du vente til du bliver 18 år.
Prøv at læse denne her artikkel, den fortæller det også meget præcist.
Hej igen
Venligst
Erroll