Motorik og matematik.
brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Glemte lige.. Kender i også til nogen former for hjælp man kan få til af øve ens motorik? Så man f.eks. kan forbedre sin håndskrivning? (så den bliver bedre) Kender i også til gode steder hvor man kan få hjælp til matematik? fra folkeskole-niveay til gymnasielt-niveau? Og kender i nogen steder, hvor man kan blive testet for talblindhed?

Svar:
Hej igen..
Du lyder virkelig til at tage fat om de ting du gerne vil gøre noget ved...det er bare super. Desværre kan jeg ikke hjælpe dig så meget, da jeg ikke ved hvor du bor, men jeg kan fortælle dig at du kan få hjælp til alle de ting du nævner her.
Det bedste du kan gøre nu er at kontakte to personer:
1. Din læge, fordi din læge kan henvise dig til de steder hvor du kan få træning og hjælp til de ting som du spørger om.
2. VUC. Omkring det med ekstra matematik, så skal du og dine forældre kontakte det lokale VUC center. Du kan se en oversigt her: http://vuc.dk/index.htm
De kan tilbyde forskellige form for kurser i matematik..
Jeg håber det lykkes for dig
Venlig hilsen
Erroll