Mobbet
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Hej! Jeg bliver mobbet og er meget ked af det! Hun kalder mig grimme ting og er voldelig! Jeg prøver og sige til hende at hun skal stoppe og hun vil ikke! Hun driller/mobber også andre fra klassen! :( Kan ikke forstå det..... En af mine venner's mor har set der mobber mig og hendes mor slås! :(

Svar:
Hej med dig...
Det lyder slet ikke rart, at den her pige både mobber og er voldelig. Og jeg tænker, at når du skriver til den her brevkasse der hedder "Mine rettigheder", så er det fordi du gerne vil vide om det er lovligt eller ulovligt.
Jeg kan fortælle dig, at det er ulovligt at slå eller være voldelig over for andre mennesker, så det må hun ikke. Og hvis det ikke hjælper, at du siger det til hende, så skal de voksne på skolen hjælpe dig.
Det er heller ikke okay at mobbe, men her er det også lærerne på skolen, som skal hjælpe dig og sørge for at hun opfører sig ordentligt.
Så mit forslag til dig er, at du først for fortalt din mor og far hvad der er sket. For det første kunne det måske være rart at de kunne hjælpe og støtte dig, men bagefter skal I sammen få snakket med din lærer om det. Fortæl hvad du oplever og hvordan du har det med det. Og så skal din lærer finde en løsning på det.
Hvis du nu ikke nsakker så godt med dine forældre derhjemme, så kan du sagtens prøve selv at snakke med din lærer. Fordi din lærer ar vant til at snakke med børn og jeg tror det vil være godt for dig.
Kan du have en videre god weekend..
Venlig hilsen
Erroll