Min mor og far
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Min mor og far er blevet skilt sidste år 1. December. De skændes om ALTING! De er simpelthin så sure på hinanden.
Det gør mig vildt stresset og de bruger mig som kastebold. Min mor ringer snart til det der noget hvor de bestemmer hvor f.eks. børnene skal bo - for at få afvide hvem vi skal holde jul hos.
Hvorfor kan vi ikke bare holde jul sammen, og så lader min mor og far op med at skændes? Jeg bedte om at det hele skulle være normalt. Det lavede vi en aftale om men nu er det hele bare kaos.
Jeg kan ikke klare at være kaste bold meget længere. Hvad skal jeg gøre?
Jeg har ingen rigtigt at støtte mig til. Jeg skal til og i 7. og det er mega irreternde for hvem er lektierne hos og sådan noget? jeg bliver jo dårligere i skolen af dem! Dumme skiderikker.

Svar:
Hej med dig!
Allerførst vil jeg fortælle dig at det er rigtig godt du skriver til os - det er en svært tid for dig.
Det er rigtigt ærgerligt at du føler dig som en "kastebold" og det er ikke din skyld. Jeg håber for dig at der snart bliver fundet en løsning så du ikke skal være i det kaos du skriver om mere.
Jeg kan godt forstå du syntes det er svært at forstå dine forældre ikke bare kan være venner og at det hele kan blive normalt igen, men du må holde gejsten oppe og hænge i. Du kan ikke ændre noget for dine forældre, det er noget de selv skal finde ud af.
Hvis du syntes det bliver alt for uoverskuelig derhjemme, kan du måske tale med din lærer eller en af dine venners forældre om det? De kan hjælpe dig til noget støtte - f.eks. ved at tale med dine forældre eller måske gennem kommunens ungerådgivning.
Skriv til chatten når den er åben hvis du har brug for mere opmundring!! Held og lykke!!
Kærlig hilsner
Louise, lovstuen