Lære "problem"

brevkassespørgsmål

Lære "problem"

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Hej! Mig, og MANGE! fra min klasse er træt af vores lære Gorm. Han er så uretfærdig, og klader os en masse ting. NÆSTEN bare man røre ham eller noget der ikke passer ham flipper han ud og klader os idioter svin og mere. Har tænkt mig at optage ALT det han sige på én time sammen med os. SÅ kan du se hvor gal og sur han er! Hvor er børnene rettigheder ?! Vi kan højst klage, men der sker intet. Han skylder mig faktisk en tyver efter en dag hvor vi havde en masse glemte sager, og der så jeg min trøje, som normale mennesker ville gøre: "Tag trøjen" Gorm vores lære i den time tog fat i min arm og rykkede mig væk lige der jo rørte min trøje. så sagde jeg : "røv" (mens han rykkede mig i armen) Altså sagde røv til jeg ikke måtte tage min trøje.. :/ så jeg blev sendt til kontoret :/ Skulle sidde der i det store frikvater hvor vi havde madordning

Svar:

Hej med dig

Din lærer må ikke kalde dig eller nogen af de andre i klassen for svin eller idioter. Ud fra det du fortæller lyder det ikke til at i har det særlig godt med jeres lærer.

Jeg synes det er super godt, at du spørger om råd og hjælp, og jeg kan foreslå dig og dine klassekammerater nogle ting.

Det er ikke lovligt at optage din klasselærer uden han ved det, men jeg synes du skal skrive de ting ned han siger og gør, som du ikke synes er ok. Bagefter kan du snakke med din mor og far, fordi det er dem der bedst kan hjælpe dig med det her.

Hvis din mor og far også synes det er urimeligt, kan de snakke med din lærer eller skoleinspektør. Måska vil det hjælpe lidt. De kan også snakke med nogle andre forældre i din klasse, måske er der flere der har samme mening som dig.

Hvis dine forældre ikke har lyst til at gøre noget og du stadig synes det er urimeligt, så synes jeg du og dine klasse kammerater skal skrive et brev til skoleinspektøren. I brevet kan der stå nogle af de ting som læreren siger og som i synes er forkerte at sige. Forklar hvorfor i synes det ikke fungerer mellem jer og jeres lærer.

Du løser bedst konflikter ved at fortælle om det og du er kommet godt i gang, så bliv ved med det.

Venlig hilsen

Erroll