Kan man godt blive straffet ?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej Erroll . Kan man ikke blive straffet, ved at prostituere sig for gaden af, altså hvis man bliver taget i det af politiet, vil de så kontakte ens forældre? Eller hvad. Når der er nogle mænd der står bag det ?. De er bare fordi det er der nogle der går rundt og siger at man godt kan blive straffet for det selvom man kun er 16 år, er det rigigt ? Jeg er vildt bange for at blive taget i det, hvis det går til mine forældre, jeg blier jo slået hald ihjel, og det skal jeg bare ikke. Vil du ikke godt være sød at hjælp mig igen. Mvh S.

Svar:
Hej S.
Jeg vil meget gerne hjælpe dig igen og jeg synes det er godt at du undersøger tingene. Du er havnet i en svær situation og jeg håber du finder kræfterne og modet til at stoppe det.
Der er aldrig okay at bestemme over andre mennesker og du skal vide at det de mænd gør er meget forkert, og at det ikke er din skyld, men deres. Så kære S. Det handler om dit liv og du skal vide at der er voksne mennesker omkring dig, der er klar til at gribe og beskytte dig, hvis du siger hvad der sker i dit liv.
Men nu til dit egentlige spørgsmål.
Du kan ikke blive straffet, da prostitution ikke er ulovligt. Hvis du bliver taget i det, vil dine forældre blive orienteret og man vil gå ind og beskytte og hjælpe dig til at komme ud af de problemer du er havnet.
Til gengæld er det ulovligt at købe sex af unge under 18 år, ligesom det er ulovligt at opfordre, tvinge eller true folk til at tjene penge på prostitution. Det er også ulovligt at tjene på andres prostitution – det er det man kalder rufferi...De mennesker der gør det vil blive straffet.
Hvis du får lyst eller har brug for at chatte med en voksen, skal du vide at du altid er velkommen i chatten mandag - torsdag kl. 15-19..
Jeg ønsker alt det bedste for dig S.
Venligst
Erroll