jeg vil kende min far!
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej jeg har et problem med min far som er at han stak af inden jeg blev født men vil bare fortælle hvordan: det startede med at mine fætre og kusiner ødelagde min computer så jeg måtte få min mors gamle computer, da jeg havde fået den gik jeg ind på den da jeg så at der lå en mappe, hvor der stod ''kristina'' jeg klikkede så og der stod min skoles navn, jeg trykkede igen men da jeg kiggede på brevet stod der at den jeg troede var min far slet ikke var det!
jeg sagde det til min mor og hun fortalte at inden jeg blev født kom politiet hjem til os for at finde min far, men der var han ikke hjemme, politiet sagde så til miin mor at han var kriminel og skulle hen til politiet, da han så kom hjem om aften, hvor min store søster sov, skælte hun ham ud og sagde at han skulle tage hen til politiet, som han ikke gjorde i stedet stak han af mit om natten, da jeg var blevet født kom der et brev fra ham hvor han skrev noget ca. sådan:
kære ''navn'' hvilket køn blev det og hvornår var det?, hvad hedder hun?. min mor skrev så tilbage og besvarede det hele lige siden har vi ikke set ham og jeg har hele mit liv troet at en anden var min far som jeg har været på ferie med og det hele.
Jeg vil vide hvem min far, møde ham se ham! men min mor har sagt at han ændrede efternavn vær gang politiet var ved at finde ham! jeg har måske en store bror og andre søskende men jeg kender dem/ham ikke! han starter vidst med Jens og han er kriminel inden for bedrag og andre ting (som jeg har fået af vide) kan du hjælpe? M.v.h. den søgende

Svar:
Kære pige 12 år.
Hold da helt fast..., det var noget af en opdagelse du gjorde på din mors gamle computer. Jeg kan godt forstå at du bliver nysgerrig på hvem din biologisk far er, og om du måske har søskene.
Du spørger om jeg kan hjælpe dig med at finde ham. Det kan jeg desværre ikke, fordi det er noget i skal blive enige om at gøre i din familie. Og så skal din mor og far derhjemme hjælpe dig.
Jeg vil foreslå dig tre ting lige nu:
1. At få snakket med din mor og din far derhjemme igen. Når du er 12 år, så bestemmer dine forældre hvad der er bedst for dig lige nu. Men fortæl dem hvad du synes, og de kan forklare dig hvad de synes. Måske kan i blive enige om hvad I skal gøre.
Din mor har ret i, at det kan være svært at finde en person som skifter navn. Sommetider kan det også være svært at finde en som måske ikke har lyst til at blive fundet. Det er noget af det jeg synes du skal snakke med din mor om derhjemme.
Hvis I bliver enige om at prøve at finde ham, kan du fortælle dine forældre at det er en god ide at ringe til Familiestyrelsen. De kan forklare jer hvad i skal gøre.
2. Det kan godt være svært når tingene ikke er, som du troede de var. Hvis du en dag sidder og bliver ked af det eller forvirret over hvad der sker, så er det vigtigt at du fortæller det til din mor og far. Måske kan det hjælpe at snakke med dem om det.
3. Hvis du en dag har lyst til at snakke med en anden voksen, så skal du vide at du altid kan besøge chatrådgivningen her i Cyberhus. Den har åben mandag til torsdag kl. 15-19.00.
Venlig hilsen
Erroll