jeg vil gerne flytte hjemmefra min ´mor og jeg kan ikke snakke sammen mere
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
hvad skal jeg gøre jeg ejsker min mor hun gør alt for mig jeg ved ikke hvordan jej skal sige til hende at jeg ejsker hende hun har redet mig ud af så mange propleveer jeg prøvet at tage mit liv men hun har altid redet mig

Svar:
Hej med dig..
Jeg er lidt i tvivl om, hvad du spørger mig om. I din overskrift står der at du gerne vil flytte hjemmefra, fordi dig og din mor ikke snakker så godt sammen mere. Men i dit spørgsmpl, står der at du gerne vil fortælle din mor hvor meget du elsker hende.
Så jeg vil svare på begge dele og så kan du forhåbentlig bruge noget af det.
Først det med at flytte hjemmefra.
Din mor bestemmer hvor du skal bo, indtil du bliver 18 år og derfor skal din mor også være enig med dig og måske hjælpe dig med at finde et andet sted at bo. Hun skal også hjælpe dig med at betale din husleje, men du skal måske også have et ungdomsarbejde, for det koster en del penge at bo selv og du skal betale mig og andre ting selv.
Så prøv at få snakket med din mor om hvorfor du gerne vil flytte og om det kan lade sig gøre.
Hvis hun ikke synes du skal flytte og du stadigvæk ikke vil bo derhjemme, så kan du kontakte din kommune og snakke med en sagsbehandler. Og hvis kommunen at det er vigtigt og sundest for dig, at du flytte, så vil de hjælpe dig med det.
Jeg synes det kunne være en god ide at fortælle din mor, at du elsker hende og at du er glad for at hun har reddet dig en masse gange. Hvis du synes det er svært at sige til hende direkte, så synes jeg du skal skrive et brev til hende. Måske kunne du også skrive, at du ikke synes I snakker så godt sammen mere, fordi måske kunen det faktisk hjælpe og måske kunne det betyde at du ikke har lyst til at flytte alligevel.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Venlig hilsen
Erroll