ja havd siger i?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej bb jeg er 15 (og bilve 16 den 24/8-2014) jeg skal flytte til næstved med mine foæder den 24 ca i den her måden og jeg har viget ikke lyst til det men det bilver jeg jo ikke spuret om jeg vil det skal jeg bare (da det koste for meget og bor her hvor vi bor) :( os når man tænker på at jeg har bore her i taastup hele mint lever :( (har heller ikke lyst til og flytte fra byen men ja :( ) men det var ikke det jeg ville tale/spøre jer om  men for at i kan forså min spøremål skal jeg lige forælle jeg er ordblen og derfor gå i sæle kaase og det har jeg os alttide goret men da vi skal flytte skal jeg os på en nye skole og her kommer det min spøre mår jeg har gå i skole siden 2004 (sater da jeg var 5 år) men jeg har ikke gå i brønehavenkasse da der ikke var nogen der hvor jeg starte og så har jeg måske gå et år om men jeg ikke helet finde ud af det jeg mener selv jeg gå i 9ene kaase nu men mor mener jeg gå i 8 da det føret år ikke aldte fordi jeg ikke har gåe i brønhavenkasse det tro jeg os min far mener men skolen jeg gå på nu mener jeg gå i 9 ene ligesom jeg selv gør men når jeg så skal fyltte havd kasse tro i så jeg så skal gå i? altså havd det saver til der ned og i det hellle tage ?

Svar:
Hej Anonym
Det er faktisk et rigtig godt spørgsmål, og jeg kandesværre ikke svare dig sådan helt præcist. Jeg har snakket med flere unge der har stået i lige præcis det her problem, når de går i specialklasse.
Nogle skoler laver en ordning så de børn der går i specialklasse går 2 år i 1. klasse, sådan at de samlet set går i skole lige så lang tid som de børn der følger en normal klasse, fra 0. til 9.
Men det er noget den enkelte skole bestemmer. Derfor tænker jeg det bedste er hvis dine forældre tager en snak med både din nuværende og den nye skole, og se hvad de siger.
Mange hilsner
Niels-Christian