HVORFOR kan de ikke MELDES!?
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Håber virkelig, det her er anonymt, har bare brug for at komme ud med noget. Jeg er mødhamrende frustreret over den måde tingene er på, her hvor jeg bor! Jeg er Så Gal I Hovedet! Og nu skal jeg fortælle dig hvorfor - her hvor jeg bor er der pædofile. Jeg bor i en halvlille by, hvor man kender de fleste. Og jeg (som selv er blevet misbrugt) kender jo de kredse, om nogen. Det drejer sig om et par pushere, en skolelære og en frivillig i spejderhuset. Jeg er så VRED, for folk ved det godt. Men vi kan ikke gøre en skidt. De små drenge (ni-ti-elleve) som kommer hos pusherne vil jo ikke sige noget, fordi de sådan ''betaler'' for deres hash. Jeg ved godt det lyder langt ude, men det er rigtigt! Ham, der er i spejderhuset kan heller ikke meldes, for han har truet pigerne til at holde kæft, så de tør ikke sige en skid. Mht læreren så er der blevet ringet til skolelederen, socialforvaltningen og hele pisset, men der er ingen der vil røre ved det overhovedet. Kan det virkleig passe?! De får lov at forsætte i det uendelige med nye børn og altmuligt møg. Jeg KOGER af raseri. Jeg hader sådan noget. Kan det være rigtigt, at man ingenting kan gøre. Jeg ved jeg ikke kan få andre til at reagere, men JEG VED HVAD DER SKER, kan jeg gøre noget? Pusherne er blevet meldt, men de bliver bare knaldet for handel med hash og amf, de tager ikke det andet en skid seriøst. Jeg er så fuld af afmagt. Hvad skal jeg gøre, jeg står med det alene. Selvom andre ved det, er det så okay, de ikke gør en fløjtende fis? Lortesamfund!

Svar:
Hej Pige, 17 år.
Jeg vil lige starte med at forsikre dig, du er helt anonym på hele Cyberhus.dk. Og så synes jeg det er rigtigt godt at du skriver ind og spørger mig, når du ikke føler at samfundet yder retfærdighed. Og jeg kan også godt forstå at du føler dig krænket når ingen andre gør noget.
Du skal vide at du har krav på at blive taget alvorligt. Du har krav på at de undersøger sagen, hvad enten du siger det til en lærer eller går direkte til politiet. Og det skal du holde fast i. Og hvis lokalpolitiet ikke gør noget, så synes jeg at du skal snakke med regionspolitiet.
Der udover tænker jeg, at hvis det er svært at blive hørt omkring pædofilien, så kan du, selvom det er en ringe trøst, blive ved med at anmelde pusherne for at pushe... Det er der jo åbenbart blevet taget hånd om tidligere.
Det kan godt være det føles som en rigtig hård kamp du kæmper, men bliv ved. Du gør det rigtige.
Med Venlig Hilsen
-Sune
(Vikar for Erroll)