hvad er mine rettigheder
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
ja jeg vil høre hvad mine rettigheder er omkring min far jeg bor hos min mor hele tiden men skal så se min far indimellem hvornår må man selv vælge om man har lyst til det mere jeg er 14 ?

Svar:
Hej med dig..
Det er et godt spørgsmål og godt du spørger om det..
Det korte svar er, at det er dine forældre der bestemmer hvor meget du skal se dem begge to og de bestemmer det indtil du er blevet 18 år. Hvis de ikke selv kan finde ud af at finde en løsning, så er det din kommune der går ind og hjælper med at finden en løsning.
Selvom du ikke er blevet 18 år, så tæller din mening også. Nu ved jeg ikke, om du spørger om det her, fordi du ikke har lyst til at være sammen med din far. Måske gør din far nogle ting, som gør at du ikke har lyst til at være sammen med ham.
Lad os sige, at det er fordi din far gør noget som du ikke har lyst til og som gør dig ked af det, så skal du sige det til din mor og så skal i snakke om det og se om I kan finden en løsning på det.
Hvis du ikke synes det hjælper og du stadig ikke føler dig tilpas sammen med din far, så kan du selv kontakte kommunen og bede om at snakke med en sagsbehandler. Så kan du fortælle dem om hvordan du har det og hvorfor du gerne vil have lavet det om. Så vil sagsbehandleren fortælle dig mere om hvad der kan lade sig gøre og hvad der ikke kan lade sig gøre.
Men altså første skridt er at få snakket med din mor og se om ikke det vil kunne hjælpe i første omgang.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Venlig hilsen
Erroll