At hjælpe en anden.

brevkassespørgsmål

At hjælpe en anden.

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej. Vi vil gerne spørge om noget, Det er en som har det svært herinde. Hvis man læser alle hendes indlæg har hun så ret til at have det så dårligt uden at hun for noget hjælp? . Er hun til fare for sig selv, hvis hun er så skal i jo gøre noget? Eller skal i ikke det. Vi ved godt hun er taget så mange gange op her inden. Men vi har bare så meget lyst til at hjælpe hende, men det er jo bare svært, for vi tør ikke en gang at skrive noget i debatterne til hende. For så ville hun nok blive irriteret over det. Er der ikke noget andet man kan gøre for hende, er der slet ingen der har oplysninger om hende? Hvor stor er % for at det er hendes eget navn. For hvis det er kan man så ikke spore hende på en måde.? Vi vil gerne vide hvad vores rettigheder for at hjælpe hende, når i ikke gør det? Debedstehilsner fra de to piger 

Svar:

Hej med jer

Jeg har anonymiseret jeres spørgsmål, og derfor er de navne i har nævnt slettet.

I spørger mig om hvad jeres rettigheder er for at hjælpe en pige, som I ikke synes har det godt. Jeg går ud fra at I mener en der har skrevet her i Cyberhus om sine problemer og følelser.

Det er sådan at alle de unge der skriver i Cyberhus er anonyme og derfor selv bestemmer om hvordan de vil have hjælp. Så ja, den unge har ret til at have det dårligt.

Det står i loven, at hvis en ung fortaller sit navn og adresse, og Cyberhus mener at den unge er i fare for sig selv eller andre, så skal vi fortælle det til den kommune personen bor i. Vi kan også ringe til politiet hvis det er meget akut.

Men hvis personen er anonym kan vi hjælpe personen på andre områder. Vi kan lytte og skrive med den unge. Men det er den unge der selv bestemmer hvornår og hvor meget.

I spørger om et par andre ting, men dem kan jeg desværre ikke svare på. Jeg håber I fik svar på det meste.

Venlig hilsen

Erroll